söndag 25 april 2010

Lilla rundan

Redan under gårdagens utflykt till Klövsjö blev det lite spontancaching, Klövsjö är ju vackrast i landet.

Lika bra att följa upp med en liten runda i närområdet, en liten avrostning om man så vill. Mysteryn i Svensta hade jag på lut redan i går men då var det en liten omväg och lite opassande i största allmänhet.

Alltså drog frun och jag iväg i dag i stället, tids nog hinner man slita ut sig med krattan.
Att plocka Mystery 3 blev helt odramatiskt. Det var en gömma som jag inte hade tänkt bry mej om men när fåglarna kvittrar och solen skiner är det svårt att låta bli. När vi ändå var ute och åkte planerade jag in ett par burkar till för att få en liten runda. Dessutom blev det möjligt att titta till några av de egna burkarna efter vinterns härjningar.
Dessutom kan man alltid fundera på nya gömmor men det brukar ofta rinna ut i sanden och min favoritgömma är fortfarande ogömd, mest pga olämplig burk i bagaget.

Men två av "Missat färjan"-gömmorna (bilden är från Isön) kunde jag bocka av, så tre burkar totalt är väl lagom såhär i början?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar