söndag 28 oktober 2012

Avslutningsrunda

Nu är skoterfantasternas nyårshelg avklarad och det blev en  geocachingavslutning enligt planerna. Skoterdårarnas föreningsstyrelse bestod för dagen av endast en person, lite tråkigt när det gällde att gå runt hos skoterhandlarna men kanske bra när det gällde att plocka några slumpvis utvalda burkgömmor.
Som vanligt på senare tid så var det en massa ovidkommande saker som skulle uträttas men till slut så blev det alltså en burkrunda.
Jag hade tjuvstartat redan på väg in till stan genom att stanna vid kontrollstationen i Brunflo och ta en promenad ner mot elljusspåret. Blev först lite orolig när mobilen fick spader men efter en rejäl omstart så rättade den till sig och visade mej ganska snabbt till rätt plats.
Jag har i stort sett hela sommaren gått omkring med en geocoin  i packningen, hela tiden med förhoppningen att jag skulle få till nåt med renanknytning. En av de få gånger då jag hade renar framför bilen på väg hem från jobbet, ja då var inte bästa kameran med, så klart.
Nu var det alltså hög tid att dumpa den tyska renen i en burk nånstans, slumpen gjorde att det blev Var redo! Den cachen är ganska lättillgänglig så det borde väl vara nån som kan hjälpa renen ut på turné.
Plockade sedan ganska snabbt ihop det antal burkar som behövdes för att komma upp till de sexhundra funna som jag bestämt att gå till vintervila med.
Så nu är det bara att låta kyla och snö fixa goda förutsättningar för Skoterdårarnas förening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar