lördag 31 maj 2014

10 års strul


I dag är det tio år sedan det här strulet började. Då menar jag inte dessa enkla noteringar utan själva irrandet ute i geocachinglandet.
Som jag sagt tidigare så bommade jag, den 31 maj 2004, min första burk vid ruinen i Sunne för att sedan fortsätta mot Östersund/Frösön och där till slut lyckades hitta burken vid storsjöodjursspaningen nära Vallsundsbrons landningsplats.
Den cachen lär finnas kvar och har loggats trots att den blev arkiverad för bra länge sedan.
Platsen har numera en annan cache med i stort samma upplägg. Det händer ibland att man kan logga två olika geocachar på samma plats, detta är en sådan: GC2YRV8.
Det regniga vädret togs på lördagsmorgonen som ursäkt för att göra en länge uppskjuten resa till kusten. Förutom de fåtaliga delarna som fanns på inköpslistan så skulle det loggas minst en cache denna dag.
Och det lyckades faktiskt med minsta möjliga marginal, alltså bara en gömma hittad.

Första enkla burken skulle finnas vid Lotjärn nedanför Torpshammar men dels så regnade det, dels så bytte mugglarna av varandra på parkeringen vid gömman så det blev bara ett halvt försök.
I Birsta finns både nya och gamla burkar att leta men den avslappade (för inte säga slöa) stilen  gjorde att jag kom i tidsnöd så där blev det inte ens ett försök.
Men så skulle vi på ett kort och improviserat släktbesök inne i stan och då passade jag på att göra ett återbesök till gömman Cliffhanger som ska vara så lätt men som jag inte klarat av trots ett antal besök, inte idag heller kan jag säga. Om jag skyller på muggeltrafik så ljuger jag nästan.
Hur som helst så gav jag upp och drog över till andra sida ån och in mot stan, längs det som på min tid hette Fabriksgatan kom jag till nya himmelska badet där det skulle finnas en bra gömma.
I cachebeskrivningen finns en enkel anvisning hur man kan nalkas problemet och med den anvisningen var det svårt att misslyckas, trots en del trafik både bakom och framför mej.
En alldeles perfekt cache att ta som tioårsjubileum, helt osentimentalt och utan större festligheter.
För övrigt kan tilläggas att ovan nämnda "på min tid" det var när jag på sjuttiotalet jobbade på fabriken som ligger ett stenkast från cachen, alltså Sundsvalls verkstäder (SV) som numera heter nåt i stil med Bucher Emhart Glass på Universitetsallén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar