onsdag 29 april 2015

Varning i stan

Nu när det mesta är inställt, jag tänker i första hand på snöskotrar och planerade skoterturer, då blir det lite tid över till funderingar.
Häromdagen kom jag på att jag måste ha åkt Gillhovsvägen ett antal gånger, först till skolan i Svenste, senare till och från jobbet, för att inte tala om diverse fritidsaktiviteter både här och där.
Med användande av all tillgänglig datorkraft har jag nu kommit fram till att det rör sig om hela 15 000 resor längs den så kallade Gillhovsvägen som för övrigt var nyflidd för drygt 15 år sedan, något som en känd cachare med stenyxa medverkade till.


Den som är någorlunda uppdaterad vet att det är 15 år sedan Geocachingen startade och då känns det inte ett dugg långsökt att göra 15 till ett jubileumstal, både för caching och resande.
Hur tänkte jag nu?
Jo, ungefär så här: det har tagit eviga tider att komma på att flera platser efter vägen saknar geocachegömmor men nu ska det åtgärdas. Alltså har det knåpats lite i snickarbua för att åstadkomma de så typiska Strulkusen-varianterna och uppslagen till möjliga placeringar är hyfsat många så det mesta har varit upplagt för utplantering, i alla fall teoretiskt.
Men så blev det lite ändrade planer då det gäller ett besök hos sonen i norr så nu vet jag inte om det blir nåt 15-årsfirande längs Gillhovsvägen runt 1 maj, kanske bara nån stilla loggning i Umeå-trakten.
Men samtidigt vet man aldrig vad som händer så det är väl lika bra att varna de värsta FTF-jägarna i stan, eller var dom nu bor, det kan bli en bråttomtur längs Gillhovsvägen, om inte nu så nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar