onsdag 22 oktober 2014

Ojjdå

Jaa jag vet, det har inte hänt mycket här (heller) på hela sommaren.
Det var ju så att det skulle bli ett riktigt jubileumsår i år, året är förvisso inte slut än men det känns som att det inte blir mer än så här. Nu till helgen är det skoterns dag och det vet ju alla att då tar geocachingen slut. Om jag ser rätt i min statistik så fattas det 1 loggning för att det ska bli ett hyfsat jämt tal att övervintra räkneverket på, återstår att se om det går att ordna i helgen.
Annars var det stora förhoppningar, det skulle minsann både loggas och sättas ut burkar. Nån enstaka runda blev det, sen vill jag minnas att det blev så tokvarmt å fint väder att det kändes jobbigt att över huvud taget sätta sig i bilen.
Sällskapsresan till Norge var en lagom tripp där cachingen tog oss till en del intressanta platser.
Sen susade sommaren iväg och den gångna helgen insåg jag hur väldans lite det blivit loggat under säsongen, knappt 20 burkar, snudd på skandalartat lite.
På grund av förekommen anledning så hamnade jag i Lycksele i lördags och hade väl siktat på en smärre runda där, Lycksele är hyfsat välförsett med burkar.
Teoretiskt så var vi ute i god tid men halka och dimma drog ner farten så det blev inte mycket tid över innan själva ärendet började, att bevista Spotnicksuppträdandet på Hotell Lappland. Eftersom det var utlovat snö till söndagen kändes det som en bra ide att söka rätt på en burk redan på lördagen. Tursamt nog så fanns det en gömma inom lämpligt avstånd och ca en timme före showens början kunde jag logga denna "måste-burk". Cachen var ganska precis 10 år gammal så det blev nästan lite dubbeljubileum.
På söndagsmorgonen fanns den utlovade snön på plats och nån mer caching var inte att tänka på där och då.
Däremot blev det, liksom på uppvägen, nån bensträckarcache på hemvägen. Det är då för väl att det finns anledning att stanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar