torsdag 11 augusti 2011

Uppdaterad

Den gångna helgen blev ordentligt jäktig då det ryktades om en aktuell uppdatering. Jag har tidigare medverkat när diverse cachare i min närhet haft bemärkelsedag så det fanns väl en viss risk att något skulle kunna inträffa.
Men samtidigt har cachingaktiviteten varit oroväckande låg hos tex Migda, tänkte -hon har nog lagt av .....
Efter en lugn lördageftermiddag med grillmiddag vid Sjöändtjärn (som har både skoter och geocachinganknytning) var det mycket som skulle fixas på söndagmorron/förmiddag. Mitt i värsta stöket plingade det för två nya gömmor i relativ närhet, Strulån och Sandnäsudden. Nu är det någon som jävlas med mej var första tanken.
Vad göra .....? Släppa allt och dra till Sandnäset - så klart. Strulån hade högre terränggradering, och jag vet ju hur det kan se ut längs ån, så den släppte jag utan strid.

Bäst man satt och lastade in tårta så plingade det för en specialare, Strulkusen 60, och jag hade svårt tänka mej att det var meningen att jag skulle släppa den till någon annan så jag lämnade gästerna och åkte till Brynje.
Fattade till en början inte varför man skulle dra så långt hemifrån men på plats vid cachen klarnade det, det är den närmaste skylten med rätt hastighetsbegränsning. Lite lurigt var det för burken fanns inte där jag först trodde och inte vid andra luriga stället heller.
Det var en skojig gömma som dessutom blev dagens andra FTF.

Multisar är väldigt sällsynta i den här världsdelen men under eftermiddagen dök det faktiskt upp en sådan i närheten. För att fixa den fick jag göra en runda på byn och samla ett par uppgifter om gubbars ålder. Sen blev det till att studera diverse kartor för att lösa resten. Och jag lyckades faktiskt komma till gömman på första försöket.
Enkel men annorlunda lösning på gömmans placering.
Sen återstod en liten kvällspromenad till Strulån, den hade blivit FTF-ad tidigare så det var ingen större brådska. Bäst jag irrade där bland träden fick jag syn på en förmodad fiskare, bäst att göra sig osynlig tills han försvunnit. När jag kikade fram så höll han på med loggning av gömman så det var bara att harkla sig och undra om man fick vara med.

Det visade sig vara en ny bekantskap i cachingvärlden, Lupeja från Gimå i Uppland. Som vanligt sådana gånger så blev det en riktig pratstund innan han tog itu med burkjakten i byn.

Med lite otur skulle jag ha kunnat missat multi-gömman nära mej för det var inte nån evighetslång stund mellan våra loggar enligt rykten som hördes senare. Va´ förvånad man skulle blivit om man snuvats på FTF:en av en långväga främling!

Sammanfattningsvis blev det en väldans trevlig uppgradering till en äldre version.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar