fredag 6 november 2009

Fredag igen

Nu kanske det blir en uppdatering av läget, det gick åt pipsvängen förra fredagen då jag kroknade tidigt och sen hamnade på sjukan med grus i maskineriet, inte såå kul.

Hela oktober försvann snabbt och ur geocachingsynpunkt nästan stendött. Det kom upp ett par nya som jag fick tillfälle att plocka. Inga FTF men småtrevliga turistcachar är alltid kul att hitta. Gömman vid Frösö kyrka var en nypremiär efter den gamla som låg i muren vid ingången. Den var ett bra exempel på varför man inte skall lägga burkar där själva gömstället riskerar ta skada av burkletare. Man plockar ut stenar och dom kommer inte tillbaka exakt lika och till slut kan allt rasa. Väldigt bra lösning på nya gömman men kanske problem för kortväxta(?)
Trefaldighetskällan - ännu ett exempel på information som kommer till en via cachingen! Sak samma med Ögbab, där blev det lite bekymmer då jag saknade nödiga verktyg men inne på gården hittades ett rör(!) som jag kunde riva ner den väl synliga burken med. Efter loggning använde jag ett paraply (denna soliga dag) för att lägga tillbaka burken.
1979 var lätt hittad, däremot var det svårare att komma på varför den har det namnet. Tanken att den var utlagd på cacheägarinnans jämna födelsedag var inte snällt tänkt, men det var heller inte så noga med namnfrågan.
I viss tidsnöd saktade jag in vid Välkommen till Östersund och träffade cacharen Jamt50, surrade så det blev dåligt sökresultat men alltid kul att träffa nya skattjägare.
I början på förra veckan hade jag anledning att vara i stan ett tag och då la jag ut två gömmor men jag har faktiskt inte fått tid att susa iväg uppgifterna till godkännaren så det dröjer nog en stund till innan de släpps.

Lite ödets ironi att jag, i slutet av veckan, hamnade i sjuksängen inte långt från den ena av gömmorna, om den varit publicerad hade jag nog kunnat se eventuella skattjägare.

Just nu regnar snön bort så det dröjer väl ett tag till innan man blir skoterdåre på heltid, men GPSn förbereds för alternativt användningsområde - skoterledsnavigering o.dyl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar