lördag 28 november 2009

Olika nöjen

En del tittar på dansband och del tittar på geocachingsidor. Satt och slötittade på cachar i närområdet och ..... rackarns.... en ny burk i Svenstavik. Det handlade om en mystery så det blev lite pyssel innan jag kunde åka på den. Ganska lätt att googla sig fram till rätt lösning även om jag strulade med W och E när jag skulle kolla med Geochecker, fick faktiskt fundera innan jag såg felet.
Eftersom det bara var skit på TV så programerade jag gamm-GPSn och drog iväg till Svenste för en kvällspromenad i månens sken. När jag hoppade ur bilen dog GPSn när den förlorade bilströmmen. Attans, men jag hade fler batterier så i med dom - lika död ändå?
Var dock ganska säker på var burken kunde ligga så jag gick utan att skrämma liv i manicken, tog dock med GPS-pucken - i fall jag gissat fel.
Är inte alls bekant i området men det gick bra att hitta en lämplig stig tack vare månskenet och väl framme hittades burken omedelbart.
Fick ett ryck att jag skulle skiljas från min coin som jag haft som en sorts berlock på mobilen några månader. Nu är den på väg ut i världen helt utan mål, för det har jag glömt att hitta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar