tisdag 17 november 2009

Oväntat besök

Precis när man trodde det skulle bli lite lugnare på geocachingfronten då blir det full FTF-panik.
Under förmiddagen dök det upp en cache Resecentrum som jag till en början inte hade koordinaterna till (man har ju lite ansvar för jobbet också).
Först gällde det att kolla om jag hade nån gps med mej en vanlig dag i november, att det låg två stycken hemma det visste jag, men var fanns den tredje? Och visst hade den, gps-pucken, blivit kvarglömd i bilen, bara att susa iväg till Geocaching Navigator och kolla om det var "vårt" resecentrum i Svenstavik det handlade om. Så var det.
Hade ett ärende "på byn" men jag hann bara lokalisera var den kunde vara och den låg inte synligt om man säger så. Nu blev det en lång väntan till lunchen då den skulle loggas. Tog med en spegel för jag hade insett att det behövdes vinkelseende. Fick syn på den men fingrarna räckte inte så det blev en snabbis tillbaka till jobbet för att fixa en metkrok.
Sen var den lätt att logga och ingen hade varit där före mej heller så det blev ett lyckat men oväntat besök på busstationen i Svenstavik.

Redan i går dök det upp en gömma i trakterna av Hemsjön, Domarstenarna, det var frestande att fara dit men lite fel årstid.
Jag såg skylten till dessa stenar i somras då jag åkte på grottforskningsexpedition och tänkte att det borde vara en gömma där också, det dröjde alltså till nu innan det blev så. Nu ser jag att den är loggad så nu behöver man inte ha nån brådska .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar