lördag 1 maj 2010

10-årsjubel

Det var osäkert in i det längsta om jag skulle anmäla mej till 10 Years! event i Svenstavik men efter vissa omprioriteringar i dagsprogrammet blev det "Will attend"

Strax efter kl. 11 pinglade det till att det fanns en ny burk att leta, tyvärr
upptagen just då förstod jag att den säkert skulle vara hittad när jag kom till platsen, och det var den. Tegelbruksvägen används som skoterled så jag hade koll var man kunde ta sig nära och jag såg även andra som var ute i samma ärende, Långanfans. Tegelbruket blev den enda gömman för mej då jag inte orkade fördjupa mej i de gömmor som krävde mer tankearbete.

Så drog själva eventet igång, folk hade strömmat in till Svenstakyrkan där
Bozomz hade förberett med TB- / coin-bord och övrigt som hör till. Några hade kopplat upp och försökte lösa diverse mysterier, det diskuterades även en viss gömma E 1194 men där hade jag ingen kunskap.

Lika skoj varje gång att träffa alla burkjägare, några byter man några ord med och med andra kan det bli lite djupare "burkar man minns"-prat. Eller glatt återseende, som vår bekantskap från norge, haurstad. Norrmännen har dessutom ett event på hemmaplan i morron. Och
egentligen är det väl lika långt för oss dit som det var för dom hit eller ....?

Efter obligatoriskt eventfoto blev vi bjudna på tårta och kaffe av värdinnan. Tårtan hade en i sammanhanget känd dekor, nästan synd att förstöra den.


Allt eftersom började folk droppa av, det fanns väl burkar kvar att hitta kan jag tro. Mugglarfrun och jag drog också i väg hemmåt, väl hemma kom jag ihåg att jag glömt att kolla mina coins, just nu vet jag inte om någon tog dem vidare eller om dom ligger kvar. Det lär visa sig.
Man får tacka för ett trevligt event och 10-årskalas, själv kan jag i dagarna fira 6 år i geocachingvärlden, men om det firas med ett nytt Gillhovsrännet det återstår väl att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar