söndag 9 maj 2010

Fejan

Den här här helgen har varit uppbokad för att fixa veden som ska värma huset vintern 2011/2012.
Vi har en vedmaskintillsammans här i byn och det är bäst att passa sin vecka annars vet man aldrig när det blir läge nästa gång. Ett litet getöga har man dock haft på eventuella nya burkar i närområdet men det var lugnt.

Men geocaching blev det ändå. När jag blev uppmärksammad på att det skapats en Facebook-liknade site för geocachare. Jag har iakttagit en viss försiktighet mot "rätta" fejan men denna variant, GCBook.se, hoppade jag på efter viss tvekan.
Det känns igen vissa rikskändisar inom caching men som jämtlänning och glesbygdscachare kommer jag nog att hålla mig i Jämtlandsgruppen, där våra lokala cachingkändisar håller till.

Nu har man alltså gett sig in i denna tidstjuv som man inte alls har tid med men samtidigt är det svårt att låta bli också ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar