torsdag 27 maj 2010

Länge sen

Ojjj va´ dom försvinner fort, dom här dagarna som kallas vår och försommar. Äntligen kom det en regnskur så att det blev tillfälle att göra en uppdatering här.

Om jag minns rätt kom det en regnskur för nån vecka sedan också, precis den dan då jag skulle göra en översyn av burkbeståndet i stan.

I pingst blev det en liten expedition runt Storsjön, mest en turisttur men även någon enstaka plastburk loggades.

På begäran har jag återupptagit ångbåtsbryggeprojektet så när jag klurat färdigt på beskrivningarna så dyker det nog upp nåt.

Sen har jag ett litet privat jubileum att bevaka och jag är lite osäker på vilken nivå man bör lägga firandet. Jag har snart lagt ut femtio gömmor och funderar på om det är Jämtkraft arena eller kojan vid Sjöändtjärn här i byn som ska vara festlokal. Möjligen räcker det med en extra bulle till kaffet? Många frågor blir det ... som tex utformningen av jubileumscachen. Säkert blir det en snäll liten turistvänlig gömma i närheten.

Femtio gömmor är inget märkvärdigt, egentligen, men här i glesbygden syns det naturligtvis när det är samma ägare till ganska många burkar.
Jag försöker peppa omgivningen för att fler ska lägga ut och bidra till utbudet.
Nu senast var jag i kontakt med Hallenbygdens tidning/321an för att eventuellt göra nåt där, det är ju som bekant bedrövligt dåligt med burkar på den sidan av sjön.

Men ångbåtsbryggor har dom .....!

1 kommentar:

  1. 50 gömmor är strålande ! Uppskattas verkligen att någon lägger ut dessa plastbyttor så att man kan sysselsätta sig ett tag med detta när man är på besök.
    Ofta är det ju intresanat platser man får se och som man förmodligen aldrig skulle få uppleva annars.
    Skall försöka bidraga med någon nu burk under sommaren i närområdet.
    Happy caching.
    /Idyllen

    SvaraRadera