fredag 15 maj 2009

Event på g

Den här veckan har det mest varit geocaching-event i skallen. Gillhovsgänget har räknat ut att vi ska lägga ut några cachar som ska bli synliga lördag morron för att dra hit några FTF-jägare till eventet. I början av veckan placerade jag ut de burkar jag fått i uppdrag att lägga till cacherundan på byn. Samtidigt funderade jag på nåt bra ställe att lägga en "riktig" cache. Kollade in vid gamla vägen vid bergskärningen ovanför Viksved - perfekt. Funderade även ut en story runt platsen (Pållekurvan) och kollade in utsikten. Jag tog koordinater dag 1, sen var jag dit med burken i går torsdag.
Var även till Bjännvika för att kolla där, och det är ganska häftigt att gå där både uppe på berget och nedanför "väggen".
Vid grottan var jag som lillpojk och kollade på ett ras som nyss inträffat då stora stenar sprängts loss av frosten och rullat utöver sluttningen, samtidigt som några träd knäckts.
Som cacheplats är det nog i jobbigaste laget för drive-incachejägarne så den får ligga på väntlistan.

På torsdagskvällen ringde jag Filbunke för att dubbelkolla, så vi inte tänkt på samma gömma närmare byn. Jag har nämligen hittat ett ställe i södra delen av byn (där det numera finns en liten låda). Jag visste ju att han å Nutta funderat på favorittjärnen så den platsen räknade jag med var upptagen.
Nämde också i förbifarten att jag funderat på Pållekurvan, efter en stund kröp det fram att det hade dom också - faktiskt hade dom fixat den redan i måndags ..... ridå.
Väldans nära att jag anmält min gömma, hade säkert blivit förvånad över att den inte kommit upp pga att den ligger för nära en annan gömma.
Eftersom jag varit inställd på att ha två nya gömmor gjorde jag en snabbkoll vid favorittjärnen och fixade till lite text till den, så nu lär det väl komma några nya burkar under morrondagen. Såg lite oroande ut meddelandet jag fick, från reviewer´n att cacharna publiceras lördag em, jag hade hoppats på förmiddagen - nåväl det får väl bli som det kan.

För övrigt ser det inte ut att bli så väldans trångt på Tippen av förhandsanmälningarna att döma, förhoppningsvis finns det nån spontancachare som bestämmer sig i sista stund.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra för er idag! Själv måste jag sitta på jobbet, annars skulle jag förärat Eventet med ett besök!

    SvaraRadera