lördag 30 maj 2009

Ofuret e bäst ....?

Idag eller rättare i kväll har det rasslat till med cachar igen. Pumlan har lagt ut två nya i närheten av Tibrandshögen (Tibrandsholmen och Acksjön). Naturligtvis började man fundera om man skulle göra en sväng bortöver Rödön. Visst det är fortfarande sjukt långt bort men jag hade en teori om att de andra skattletarna ägnade sig åt nåt helgfirande och jag skulle bli ensam därute i cachelandet. Efter att ha grunnat en stund om jag skulle dra kollade jag hemsidan igen och nu var båda gömmorna loggade, av weldion. Tur att jag hann se hans logg, nu blev det ingen resa eftersom STF inte är lika spännande som FTF. Kan gissa att andreaze och jenniie känner lite missflyt som blivit tvåa på nya cacharna ikväll.
weldion har varit och loggat några av mina gömmor idag och jag gissar att det var då han placerade ut cachen Källbergsgrottan, (nästan i Hunge) en cache som är bara några timmar gammal. Den är en svår rackare, graderad 5/5, placerad INNE i en av grottkammarna. Man bör vara två, utrustade med lampor och rep, känns inte alltför lockande men avståndet dit är överkomligt. Förra våren var jag till Källbergsgrottan, då gällde det att samla siffror i Skogsstyrelsens GPS-skattjakt (osäker om den pågår även 2009).
Ytterligare nån timme senare har Pumlan skickat ytterligare en ny cache Krokoms Turistbyrå så nu finns det att göra om andan faller på.
Kan även tillägga att sen sist har jag arkiverat eventet Gillhovsrännet, förhoppningsvis får vi se det återuppstå vid nåt senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar