fredag 24 juni 2011

Revansch

Nu har det vänt mot ljusare tider för skoterdårar. Men än får man hålla till godo med lite lådjakt för att slippa drabbas av sysslolöshet.
I onsdags dök det upp en ny gömma inom räckhåll. Eftersom det var riktigt soligt och fint så beslutade jag att göra en nöjestripp mot Överturingen, via Rätan, efter jobbet.
Efter att ha kollat lite kartbilder i en pc så susade jag iväg, bäst att skynda så man inte blir snuvad igen.
Tror inte jag stannat vid Turinge kraftverk sen jag, tillsammans med föräldrar och nån släkting var i trakten för att titta på den stora grävskopan som användes vid rensning av sjöbotten. Jag minns inte vad det var för maskin men det kan ha varit nåt i stil med en Mariongrävskopa.

Nåväl, jag hittade vägen längs flottningsrännan och körde så långt det var skapligt väglag men det blev allt mer sly mitt i vägen så jag stannade vid en möjlig vändplats och gick sista biten.
Bra väder för en skogspromenad och cachen hittades snabbt och elegant, mest med hjälp av hinten, sedan gps´n gjort grovjobbet. Och då fick jag FTF-revansch för Gissjö-bommen,
Sen kändes det som ett måste att följa rännan den lilla biten ner till vattnet. Verkligen ett rejält arbete den här rännan, lite annat än de rester av flottningsrännor som funnits hemmavid.
Eftersom cacharen rosangen kört ett kraftverkstema nere i Ångetrakten har jag haft en aning om att det ska dyka upp mer burkar vid kraftverken i Turingen och kanske Rätan m.fl. men än har det inte plingat nåt.
Nu är det midsommarafton och det har ju hänt att man cachat även en sån dag, vi får väl se vad som händer.

1 kommentar:

  1. japp, jag tror du har rätt i ditt antagande, ang nya cacher... håller på med lite efterforskning bara...

    SvaraRadera