söndag 21 juni 2009

Cache In - Plant Ut

Plantsättning som en följd av geocaching? Ja, ibland händer det mest oväntade.
I dag har jag varit och satt granplant på ett hygge i närheten.

Det var vid gårdagen geocachingrunda som det ett par mil hemifrån låg en massa skogsplant på vägen, en del utströdda och en del kvar i kassetten. Efter att ha samlat ihop några i tillhörande hållare hamnade dom helt oövertänkt i bilen, synd att låta dem ligga där och torka och bli överkörda. Tuffade vidare nån kilometer och där låg fler och dom råkade hamna på samma ställe som sina kamrater.
Anledningen till att planten hamnat på vägen är nog att någon, av de plantsättargäng som förekommer flitigt, kört alldeles för fort på den dåliga vägen.

Plantsättning har aldrig varit nån höjdarsysselsättning men jag kände ett visst ansvar för att mina skyddslingar skulle få ett bra liv så det var bara att dra till skogs eller rättare till ett halvgammalt hygge för att påta ner dem där.
Det behövdes nog egentligen ingen kompletteringplantering på detta hygge men det tänkte jag inte på när jag hade hela vägen full med plant. Åå nu är det gjort .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar