fredag 19 juni 2009

Cacheförtätning

Det fanns en tanke under förmiddagen att jag skulle dra runt på en liten cacherunda. Samtidigt så var inte inspirationen riktigt på topp så det blev ingen resa - då.
Anade att Filbunke & Co var borta på en tripp, en gissning som bekräftades av herr´n själv.

I 13-tiden bestämde vi oss för att åka en liten runda runt Näkten, bla till grannbyn för att titta på deras kubbturnering. Förvånande varje gång hur mycket folk det finns som träffas till denna midsommartradition. Och ändå var det ett visst manfall pga vädret (?)

Vem som vann har jag inte en aning om för vi fortsatte vår färd längs Näktens östra sida.

I stället blev det lite cacheförtätning, dvs jag ökade på antalet plastburkar i naturen.

Första geo-gömman hade jag räknat ut på förhand, återstod bara finliret. Bäst jag gick där och funderade kom det ett tyskt par och parkerade nära oss. Nu blev det till att smyga lite med burkar och gps och jag lyckades få ut gömman, även om det inte blev helt perfekt.
Jag blev nämligen tvungen att byta burk, av utrymmesskäl, och då blev det ingen plats för den geocoin som jag tänkt lägga ut.

Nästa ställe blev lite av en spontangömma, snabbkollat läge och snabba koordinater (som förhoppningsvis är hyfsat rätt). Lugnt och stilla var det i alla fall på platsen som för en evig massa år sedan kunde vara rätt så livad.

Sista burken kom inte ut (nu heller) då det kändes lite långt dit, så den får fortsätta stå på "att-göra-listan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar