lördag 27 juni 2009

Osynlig-gjord

Det mesta vid tändkule-eventet är gammalt och beprövat, mest beroende på att det inte görs några nya tändkulemotorer till den svenska marknaden.
Men visst är det en del nyheter varje år, nån tar dit en gammal maskin som stått å skräpat hemma eller Jerngengets senaste renoveringsobjekt osv.
Dagens grej måste nog vara en väldigt fint renoverad Allis-Chalmers, Näckstas första traktor då det begav sig.

På grund av asfaltering längs 45:an tog vi hemvägen via Oviken. Passade då på att titta efter min cache "Fallen kung", det har ju varit nåt strul med den sista tiden. Och nu var den ordentligt gömd, jag lyckades inte hitta den.
Det är senaste loggaren som samlat ihop delarna och gömt dem på nåt okänt ställe som han/hon tyckte passade. Inte mycket att säga om eftersom vederbörande inte visste var den egentligen skulle ligga då den låg utspridd på marken. Jag har skrivit och frågat var den ligger nu, i värsta fall får jag dit med en helt ny burk, tills vidare är cachen osynlig.

2 kommentarer:

  1. Var precis där, helt osynlig letade i en timme så jag tror att ngn tagit den😑

    SvaraRadera
  2. Kan du använda meddelandetjänsten hos Geocaching.com och berätta + logga DNF om så är

    SvaraRadera