fredag 12 juni 2009

Hem till byn

Skönt att arbetsveckan är över så man kan ge sig iväg på skattjakt utan att det inverkar på arbetet. I veckan har det kommit ett par nya gömmor och cachen Hemsjö (by Fingerdockan) i byn med samma namn har legat och ropat på mej så jag blev tvungen att åka dit. Lättfunnen och snabbt loggad och en liten present till förste loggaren. Det här blev min 25:e FTF men jag har aldrig tidigare fått nån FTF-knapp så det passade ju bra som jubileum.
Förutom att komma först till Hemsjö var baktanken att jag skulle göra ett nytt försök med Bergtagen som ligger i "närheten".

Nu kan jag vägen så jag var snabbt på plats i grottan utrustad med en riktig lampa. Efter att ha letat på alla möjliga och omöjliga ställen blev jag osäker vad det var för storlek på burken. När jag fått bekräftat hemifrån att det var en "regular" gjorde jag ett sista ryck dvs tittade på alla ställen där jag tittat ett antal gånger redan. Det är lika förvånade varje gång: varför tittar man inte på sista stället först ......?
TBn som fanns tänkte jag lämna men man kan ju alltid "discovered it" så jag skrev upp numret på loggbokens sista sida, men naturligtvis glömde jag riva ur sidan så den blev odiscovered .... va´då strulig?

På hemväg hittade jag en plats för en cache. Jag kollade läget och tyckte det var bra men dagen till ära hade jag lagt ur den färdiga burk som jag alltid har i beredskap i bilen :-(

För övrigt grunnas det på deltagande i eventet som skall bli på Frösön om 14 dagar, det lär väl sluta med att man åker till Grilleventet "Skåningar i Jämtland" även om det kan bli problem med språket ;-)

1 kommentar:

  1. Gratulerar till framgångsrikt sökande på 'bergtagen'! Såg på din loggbild att hinten kom till användning ;)
    /widetrak

    SvaraRadera