måndag 22 juni 2009

Grotta ner sig

Nu har vi fått en grotta till att upptäcka, Stångbergsgrottan. Det welidon är som tycker vi ska gå på djupet med det här.
Själv blev jag ganska nöjd av att krypa i Snödskallegrottan "Bergtagen" eftersom kläderna blev så o- fräscha efter den trippen. welidon föreslår i en kommentar att man kan ha en grottforskaroverall liggande i bilen, och det är alldeles riktigt men jag skulle inte vilja haft de kläderna i bilen nån längre stund efter den utflykten. Det var nåt alldeles otroligt vad jag lyckades skita ner mej innan jag hittade gömman Bergtagen. Grottan innehåller betydligt mer jord och multnande växtdelar än tex Källbergsgrottan som jag också kröp ganska friskt i, utan att stinka allför mycket efteråt.
Nåväl, jag får väl se hur veckan ser ut, med jobb o dyligt som lägger vissa hinder i vägen för fritidsaktiviteterna.

Börjar bli lite orolig att "Såga" är för svår att hitta för vad jag förstår måste en eller ett par skattjägare ha passerat Sidsjö på sin väg till andra gömmor, såg tex att Fingerdockan varit på turne hitöver utan att logga Såga. Men det lär väl visa sig om den är svårhittad, alltid är det nån som talar om det i så fall.
Bra hintar får den som följer med här i alla fall ........ ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar