söndag 28 juni 2009

Grillat

Det blev ett rackarns trevligt möte där ute på Frösön. Inga stora krusiduller utan enkelt och gemytligt. Geocachingprat till 110% med deltagare från Norge, Nederländerna, Jamtland och Skåne plus eventuellt något fler ställe.
Jag började rundan med en sväng förbi min cache "Fallen kung" som jag flyttade till orginalplatsen. Pga den stora TB måste jag behålla plastpåsen på för att hålla fast locket, normalt kan en påse göra mer skada än nytta då det gärna blir kondens i påsen.
Var även för att installera en ny gömma som jag planerar, det gick dock lite ont där så jag måste jobba mer på den.
Sen blev det en sista träningsrunda inför eventet, Däckad och Krönet var vad tiden tillät, Havremagasin fanns med i planeringen men man ska ju ha nåt att göra på semestern också.

Grilleventet avslutades med utdelning av cachebeskrivningar där vi eventdeltagare fick försprång då cacharna blir synliga i morron. Tänkte först göra en rajd mot radiohuset men insåg det hopplösa i att hinna först, med så många stadsbor på plats, så jag vände och körde direkt mot Orrviken - Myrviken. Det är just nu bästa vägen så länge asfalteringen av 45:an pågår.

"Helge" hittades rätt snabbt, där kan det möjligen bli problem om fastighetsägaren misstycker ang. placeringen, men vi får väl hjälpas åt att göra det så bra som möjligt om det skulle krångla.
Vid "Odjurets gamla boning?" kollade jag med fastighetsägaren om det var ok att gå dit där GPSn pekade och det var det, han visste vad som var på g och vänligt inställd till denna sport. Han hade fått bra information av cacheägaren Janne.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Cheulf här, en cachare i Östersund. Jag och min kompis makela_osd kom till eventet men då hade de flesta av er flytt kosan i jakten på FTF gissade vi. ;) Av en händelse hittade jag din blogg och nu har jag ett ansikte på dig oxå. Har sett ditt namn i Östersunds omnejd och framför allt i de cacher jag lagt ut. ;D

    CentraLT i Berg har vi oxå tagit tidigare .... :(

    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Cheulf och alla andra!

    Jaa, det blev litte fjarrd (som vi jämtar säger när det är brådis) att komma iväg sedan vi fått cache-listan. Synd att vi gick förbi varann, men det kommer väl fler chanser....

    hoppas Strulis

    SvaraRadera