torsdag 13 augusti 2009

Adoption

Jag har blivit tillfrågad om jag vill adoptera några cachar i stan. Vi som var på Skåne-eventet på Frösön fick frågan om någon kunde tänka sig att adoptera den skånske cacharen Gooose´s cachar (GC171WV - Gymnadenia nigra och GCZRKB - Peak Gustav).
Jag tänkte inte så mycket på det just då, däremot pratade jag med Jan-Höör (JanoYvonne) om att hjälpa honom om någon av hans gömmor krånglar.

Det är bra att det finns denna möjlighet att få hjälp om saker och ting ändrar sig i livet. Själv placerade jag en gömma i Skellefteå, GCQ481 (The Bridge #2), när lillpojken studerade där. Jag har fått hjälp att utöka loggboken men har inte adopterat bort burken, och det går ju bra så länge inget allvarligare inträffar, typ mugglad burk osv.

Nu har jag som sagt fått frågan om hjälp från en annan skåning och det är klart att jag ska försöka axla skötselansvaret för dessa burkar. Det här blir första adoptionen för min del men jag tycker man ska vara beredd att hjälpa till om man har möjlighet, så det kan säkert bli fler.

Gooose har en gömma till i stan (Tailwind) den är f.n. arkiverad och då går den tydligen inte adoptera bort. En variant kan vara att överta upplägget (sidan) men göra en ny cache, vi får se hur det blir.

1 kommentar:

  1. Jag har nog två av Tailwindcacharna och endel av dess forna innehåll. Hittade dessa vid dykning under bron. Behållarna var för dåliga för att vara beständiga

    //Coluber

    SvaraRadera