måndag 17 augusti 2009

Adoptivförälder

Det blev en liten runda bland några burkar inne i stan i kvällningen. Huvuduppgiften kände jag var att titta till gömmorna som jag adopterat.
På väg in saktade jag in en stund i Ope för att kolla efter SKÅNE-cachen, den lär vara klurigt gömd och jag var inte riktigt inspirerad för att leta tillräckligt länge. Efter att ha shoppat loss lite åkte jag för att äntligen logga Andra sidan, och faktiskt gick den att ta utan verktyg och det där röret törs man inte lita på så det blev "på tårna häv".

Med hjälp av Nuvi´n gick det snabbt att hitta till gömman vid 4H-gården men det fanns frisbee-spelande mugglare att vänta ut, sen var cachen snabbt loggad.
Alla talar om Jenniie´s Mitt i naturen så jag tog sikte på den men så kom jag på att jag skulle kolla på Peak Gustav. Där satt ett par och läskade sig med en varsin pilsner men jag lyckades få med mej burken bakom ryggen på dem och gick en bit därifrån för att kolla i burken. Tillsynen var "just-in-time", max två loggar hade fått plats på remsan, så jag la dit en ny remsa. När jag kom tillbaka hade mugglarna dragit vidare.

Eftersom det började skvätta lite regn ställde jag in Naturen-expeditionen och tänkte bara titta till den andra av adoptivburkarna men där var det gäster i uteserveringen så den gick inte att komma åt på ett diskret sätt, får anstå till ett bättre tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar