söndag 2 augusti 2009

Lättare sagt .....

Det sägs att HTML-kodningen till geocachingsidorna är lätt att fixa. Det är det säkert - för den som kan. Pga nåt missförstånd blev sidan med mysterycachen Bandtrassel onödigt krånglig, vi gick via min Internetleverantör för att ladda upp sidan. Det funkar visst hyfsat i de flesta fall (väntetid ibland) men så igår lördag hände något hos Internetleverantören och då laddade inte bilden över huvud taget. Det fixades tillfälligt med en nödlösning.
Nu har jag genomgått andra avsnittet i den privata HTML-kursen så nu har jag insett vad som var fel i första upplägget, bilden ska ju naturligtvis ligga hos Geocaching och ingen annan stans.

Ok, problemet är löst och det är även mysteryproblemet - av allt fler - så helt borta har inte sidan varit.
Som läxa i HTML-kursen har jag testat mina kunskaper i nya cachen Vackrast i landet som handlar om Klövsjö. Där hittade jag en småtrevlig samling vykort till allmän beskådan.

Börjar känna lite smått att jag kör fast i "....... i landet"-temat efter Kallast i landet och nu alltså Vackrast i landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar