lördag 4 juli 2009

Förtvivlat

Ingen vidare början på semestern, Geocaching.com är nere. Om jag fattat rätt har stället, i Seattle, där Groundspeak - Geocaching har sin server drabbats av brand.
Det är flera, bla e-handelsföretag som drabbats av detta.

Jag har förtvivlat försökt komma ut på cachinghemsidan sedan fredag förmiddag och nu, sedan jag varit på lördagscafe här i byn (Gillhovs bygdegård: Sommarcafé med försäljning av hembakt bröd och varmkorv. Även försäljning av getost. Öppet 10-14), har jag spanat lite mer på nätet och inser att det inte är min anslutning som krånglar.

Det är en väldans aktivitet bland inbitna cachare att få tag i cache-listor som sparats strax före kraschen så man kan ge sig iväg på den tänkta cachingresan nu i helgen.
Jag skulle ifs kunna göra en tripp och använda den förhands-info (via SMS) jag fick vid eventet på Frösön och åka längs Långan och upp mot Föllinge men det känns lite väl långt.

Ytterligare info:

2009-07-04

Pga en brand i den fastighet där Groundspeak huserar ligger geocaching.com nere. Enligt uppgift är alla servrar okej, men strömförsörjningen är nere pga släckningsarbetet.
Vi har fn. ingen uppgift om när sidan kommer upp igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar