tisdag 7 juli 2009

Hit å dit

Det är en väldigt intensiv geocachingperiod nu, det poppar upp nya gömmor både här å där. Visserligen inte någon massbombning som när JanoYvonne och Dr Mike la ut sina cachar med fiskeanknytning men antalet ökar sakta men säkert.
Ett problem kan vara att dom dyker upp på så skilda platser som Lövdalen (by Migda) och vid Kattstrupeforsen tex Klätterkatten (by Zebulonm), sen finns relativt nya vid Näverede och Andersön.
Jag menar, hur gör man en vettig cachingrunda till de platserna, det blir mycke´ här å där och hit å dit.

Förutom att det läggs nya gömmor är det massor av nya besökare i de gamla gömmorna, turister helt enkelt. Man får hoppas att de uppskattar de platser vi pekar ut och vill visa med våra cachar.

Tror att artikeln i LT häromsistens fick en bekant att komma till skott när det gäller geocaching, alternativt var det när jag berättade att det fanns bra fiske vid en del nya burkar.
Hur som helst tror jag det kan bli en del avtryck från en ny cachare, jätteskoj att det dyker upp nya utövare i närområdet.

I dag blev det lite tid över vid besök i centralorten så jag gjorde en spontanutläggning av en ny burk något söder om Svenstavik. Jag har skickat cachen till Godkännaren så den lär dyka upp inom kort. Känns lite gruvensamt, det är första gömman efter missen med gradtalet förra gången, men det går nog bra så länge man håller sig på fjorton grader östlig längd.
Lite problem kan det bli eftersom den ligger i ett område med geocaching-restriktioner, men med en liten förklaring ang. hur det ser ut på platsen, tror jag det ska gå bra. Tänkte dock inte på att skriva denna förklaring som en reviewer-note redan från början, så jag fick lite bakläxa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar