fredag 24 juli 2009

Slit å släp

Knappt att man hann svälja frukosten så blev det samma tokrusning som i går morse. En ny geocachinggömma hade placerats vid Vallan, den gamla fotbollsplanen vid den ännu äldre fäbodvallen Fäste-bu-vall´n.
Såg en geocachares bil som möjligen var på g så jag förväntade mej sällskap i sökandet. Regnet tilltog när jag var framme så det var lagom kul att ge sig in i björkslyet som växer vilt runt den forna fotbollsplanen.
Gick till nollpunkten men det var rätt stenigt där och jag ville tro att det var naturligare att gömman låg vid omklädningsrummet.
Det var svåra förhållanden där bland de stora träden och täta lövskogen i kombination med ett ihållande regn.
Efter att ha irrat i ganska stor svängar runt GPS:ens nolla i nära 2 timmar måste jag konstatera att den var svårare än jag klarar av. Surt att behöva logga DNF.

Och inte fick jag nåt sällskap i geocachingskogen heller, det kanske finns skatter uppåt Fäviken också .....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar