onsdag 15 juli 2009

Knep å knåp

Nu har jag äntligen fått iväg mysterycachen jag pysslat med under en tid.
Sen idéen föddes och jag kommit på den perfekta platsen blev det en extra vända till stan eftersom första burken inte var så bra.
Så var det lite pyssligt att få till ljudillustrationerna till cacheformeln, det fick jag hjälp av Anders att fixa, ganska bra och inte för svårt (?) blev det.
Bildillustration till ljudet ville jag ha och det fixades på ett par minuter, sedan jag hittat lämpliga ingredienser.
Sen ville jag ha en formel som var lätt att förstå och räkna ut, utan en massa decimaler, uppställd som i skolans räknebok eller nåt ditåt iaf .....
Sen behövde jag hjälp av Anders för att sy ihop allt detta i ett bildbehandlingsprogram och sedan få upp det till cachesidan, nog så pyssligt även om han är duktig på sånt här till vardags, han har ingen tidigare vana från just Geocaching-hemsidan.
Naturligtvis hade jag inte fyllt i hela anmälningsformuläret helt korrekt så det blev lite bollande med Godkännaren men nu är den på plats, välkommen att lösa mitt Bandtrassel.
Har övervägt att använda Geochecker för att kolla den rätta lösningen, just nu gäller att det får visa sig om det är för svårt eller om det går att göra fel, isf får jag sätta in en hint e.dyl - eller geochecker.
Under tiden jag väntade på att cachen skulle bli publicerad hade vi besök av byns fritidsboende norrmän. Dom är ganska nyblivna geocachare så naturligtvis blev det en dos cachingprat, förhoppningsvis inte en överdos (jaaa, jag kan surra ganska bra när det gäller caching .....)
I morron ska jag besikta släpvagnen, jag har tidigare passat på att cacha när släpet varit med, det är inte helt problemfritt. Det gäller inte bara att hitta cachen, man ska ha en dubbel parkeringsplats också.
Det finns några sprillans nya gömmor runt stan så man borde ägna lite tid åt dem men jag får se vad släpvagnen tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar