måndag 13 juli 2009

Sista rycket

Efter att ha plockat cache nr 200 var det inte meningen att jag skulle bry mej så mycket men när man ändå är ute och åker ( jaaa, det blev en turisttripp till Södra berget) kan man ju hålla utkik efter cachar också.
Uppe vid hotellet var det sån dimma (eg. moln) att utsikten var obefintlig, men gömman där vid spiraltrappan syntes bra, nästan föör bra kan man tycka men mugglarna kanske inte vet vad dom ser, om dom ser. Hinten om spiraltrappan är ganska oskyldig eftersom det finns ett antal trappor runt hotellet.
Passade även på att logga de närbelägna Pängen och Love Tree. Pängen var bekvämt lättloggad. Cachens namn finns tom uppsatt på ett vägmärke men med lite särskrivning (OBS en hint).
Love Tree hittade jag ganska snabbt efter att ha klättrat lite onödigt jobbig väg. Dvs det var bara trädet, med de ovanliga märket på, som jag hittade. Man ska inte tro att en regular-burk är lättare att hitta bara för att den är större. Här har man rivit och slitit i flera möjliga stenar men man får ge sig en bit ifrån då rasslar den bruna burken fram, precis när man tänker ge upp.

I samband med pizzaätning ute i Haga/Skönsberg blev det lite spontancaching vid radion och minigolfen. Lättloggade gömmor båda två men vid minigolfen var det muggeltätt men jag gick bara rakt på och hoppades att dom hade koll på spelet och inget annat.
Så blev det dags packa ihop och dra hem till Jämtland. Surfade iväg till nya cachen i Nordanede för att ta säkra koordinater i fall mobiltäckningen skulle vara dålig där, sen drog vi.

I Nordanede bodde frugans familj när hon var liten under den tid som hennes far jobbade på kraftverksbygget i Grönsta (det heter Torpshammars kraftverk idag). När vi närmade oss byn startade jag Geocaching Navigator och det var bra täckning där så jag behövde inte plocka fram "rätta" GPSn. Det visade sig vara en äkta drive-in men med lite smygande då det var ett gäng ungdomar som badade i närheten. Spännande var det att se om vi var först, extra spännande var det eftersom loggpapperet hade fastnat i nåt inne i röret (troligen nåt klet från tidigare innehåll?).
Efter lyckad operation visade det sig att jag blev först på den här, det blev en perfekt avslutning på vår minisemester i Sundsvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar