torsdag 30 juli 2009

Vackrast i landet

Även i dag fanns det en möjlig FTF inom räckhåll, okey, bortom Katrina/Klövsjö var det.
Min första FTF tog jag vid Fettjeåfallet den 9 juli 2004 så visst har man dragit på långskott även förut.
Det blev en första test av min nyinköpta GPS-puck (Holux M-1200) och den visade mej snabbt å elegant till Toppstationen och pumphuset där intill den nya sexstolsliften. Lugnt och tyst var det, bara tre personer som tittade på liftanläggningen och utsikten.

En mycket traditionell box på ett traditionellt gömställe. Kollade i loggboken och då visade det sig att jag skulle struntat i gräsklippningen hemma under förmiddagen och stället åkt hit, nu blev det "bara" STF.
I området fanns ett par andra gömmor som skulle plockas när man var där. Den närmaste, Katrina, bedömde jag skulle tas nere vid dalstationen så den skippade jag nu, fast den var relativt nära.
I stället blev det en skogspromenad till Fallmoran (Mellan broarna). Stigen dit var väl ingen höjdare, mycket sten, men
motion kan inte vara fel eller ......?

Sen drog jag mot Liften i Vargenområdet men när det kostade 50 kr att åka sista kilometern uppför berget då vände jag tillbaka. För mycket motion kan inte vara bra eller .....? Och att betala såna pengar för en cache kände jag inte för heller.

Återstod Katrina som jag inte hade kollat upp var den fanns. Den visade sig vara nånstans i värsta branten ovanför sexstolsliftens dalstation. Gjorde ett försök att med bil ta mej uppför en
brant väg men fick ge mej med några hundra meter kvar uppför.

Inte heller här kände jag för att motionera för mycket.

Sen var det bara att tuffa iväg hemåt men jag passade på att lägga en burk på ett bra (?) ställe. Nu tänker jag inte säga mer om den. Det lär visa sig när den dyker upp, senaste gömman tog två dygn, började tro att jag gjort nåt fel.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar